dinsdag 2 april 2013

Van "Rechterlijke macht" naar "Publieke macht"


Wanneer onenigheid ontstaat tussen overheid (waaronder door overheid bevoegde instanties) en burger zoals in onderstaand geval, staat in een gezonde democratie ons de rechterlijke macht ter beschikking die de geschillen dient te beslechten. De te volgen procedures moeten dan door partijen worden gerespecteerd en bewandeld. Wanneer echter na vele jaren procedures voeren blijkt dat niet alleen de door de overheid bevoegde instantie, doch eveneens de rechterlijke macht niet conform de door wetgever gestelde bepalingen handelt, rest de burger niets anders dan zich te wenden tot de media “publieke macht” teneinde invloed uit te doen oefenen op de overheid om hun onrechtmatig functioneren te corrigeren. (Het recht van vrije meningsuiting en persvrijheid).

Het artikel: "HEEFT DIT VERHAAL GEEN RECHT OP MEDIA?" in dit blog is een voorbeeld van een dergelijk geval. Na zeven jaren strijden voor rechtvaardigheid en alle stappen van de procedures tot aan het gerechtshof te hebben gevolgd, blijft nu alleen nog de Hoge raad over maar die gaat niet meer inhoudelijk in op de zaak zodat deze burger als enige mogelijkheid, de onrechtmatigheid van de inhoudelijk genomen beslissingen aan de kaak te kunnen stellen, heeft besloten zijn verhaal in de openbaarheid te brengen.

Het artikel "HEEFT DIT VERHAAL GEEN RECHT OP MEDIA?" is slechts een compacte weergave van het “Persoonlijk beroepschrift” (27 pag.) van deze burger die in delen zal worden gepubliceerd in dit blog teneinde de “publieke macht” in de gelegenheid te kunnen stellen zich op de hoogte te stellen en zich uit te kunnen spreken over deze zaak.          


1 opmerking:

  1. en nu al 7 jaar alweer ! linda is mijn nichtje en ik mis haar zo erg wij allemaal! ik zoek alle hulp en wil dat alles weer zo als eerst komt want eigenlijk woont ze bij haar zusje en vader en moeder op het boerderijtje dat had gemoeten onze grote droom wanneer komt die nou eens terug nu leven we in veel verdriet en beschadiging! zo willen wij het echt niet meer linda is mijn familie mn tante en oom waden alles zelf met haar opbouwen! ze zijn altijd al goed tjapko en marielle ze beschermen altijd iedereen en mij ook ze geven veel liefde en ben heen en terug mee naar Frankrijk geweest dat was voor mij wel het aller leukste maar het is niet compleet zonder linda! ik dacht echt dat het leven goed kon zijn maar zeggen dat mijn tante en oom slechte ouders zijn vindt ik wel het slechtste wat ik ooit heb gehoord! want ze zijn de beste die er zijn! ze zijn gelukkig als ze weer helemaal compleet zijn isabella linda marielle en tjapko zo hoort het te zijn!maar bjz jullie makken het een groot probleem terwel het allang goed is! maar nu niet want stom genoeg mogen we linda niet terug!mijn lieve help jeugdzorg Groningen waarom??dit is niet juist!!ik en Marielle huilen vaak arm in arm in de vakantie kunnen we soms niet eens genieten omdat linda er niet is! we willen graag weer samen zijn als 1 grote blije familie voor altijd! en niet half we warren ze gelukkig en waarom worden we als familie uit elkaar gescheurd ?aub!!bjz mogen mijn tante en oom tjapko en Marielle Linda terug je weet niet hoe graag we dat willen en kunnen wij kunnen dat!!echt! het is toch niet normaal om vader en dochter te scheiden terwel ze bij elkaar willen zijn? waarom!!wij willen een gelukkig leven niet linda geen leven met verdriet om linda!
    ___________________________________
    Hallo, ik ben Denise De nicht van Linda Linda is mijn nichtje ! wild uw mij en mijn tante en oom helpen ze is in Groningen in een pleeggezin geplaatst door BJZ tegen haar zin en mijn oom en tante mogen haar niet meer zien belachelijk ! veel kunnen we niet meer doen en ze was Degelijk zo gelukkig nu kan ze alleen nog maar huilen om dat ze niet bij haar nieuwe mams en stief zusje & haar echte vader kan zijn als of ze gewoon bij ons weg gescheurd is het leventje is daarom ook beschadigt mijn oom tjap, vecht al 5 jaar om zijn dochter terug te krijgen is nog steeds niet gelukt wilt uw ons helpen neem dan gerust Contact op met mijn tante Marielle !! doet uw mee met de strijd van BJZ !! want wij willen haar terug wij hebben er daarom in vakantie,s vaak verdriet van en huilen we arm in arm ooit keert ze terug naar mijn oom en tante en een echte vader of moeder heeft wel het recht om zijn eigen kind te zien en daar maakt jeugdzorg een groot probleem van zelfs ik ik wil haar ook heel graag terug maar hoe ze waren zo gelukkig !! tot dat ze uit elkaar gescheurd werden heel erg en om dan ook nog voor nood naar het Buitenland te vluchten om je kind in veilig heid te houden ze waren zo gelukkig naar dat alles fout ging BJZ waarom ? ze waren eerst naar 4-5 jaar eindelijk weer samen maar toch nog op een moeilijke manier uit elkaar waarom ? bureau-jeugd-zorg ? lees info en de blogs van mijn tante Marielle haar E-mail, adres marielle.derijke@live.nl alle hulp is welkom !! met vriendelijk Groet Denise familie van tjapko en Mariƫlle en linda isabella en oma triuda !!

    BeantwoordenVerwijderen